#6: Melanie Brown vs. Ewa Chodakowska

Melanie Brown

O treningu: W sieci nie znalazłam szczegółowym informacji i wskazówek, jak poprawnie wykonywać ćwiczenia. Wnioskuję, że program jest tak jasny i klarowny, że nie potrzebuje obszernego opisu. Mało kto, jednak wie, że program treningowy należy wykonywać przez 28 dni. Pisząc "program treningowy" mam na myśli zestaw wszystkich ćwiczeń znajdujących się na płycie Totally Fit with Mel B. mamy do wyboru 7 genialnie skomponowanych zestawów, które sprawią, że nasze ciało kawałek po kawałku zacznie pracować. Czujemy mięśnie, wylewamy hektolitry potu, ale wierzcie mi na słowo - jest warto!


Jak każdy trening, tak i ten warto zacząć rozgrzewką (znajdująca się z reszta na płycie). Później możemy już dowolnie wybrać zestaw, który nas interesuje. Mamy do wyboru aż 7 - jak juz wspomniałam: na nogi, brzuch, pośladki, abs, cardio, trening całego ciała, trening ramion, a do tego genialne ćwiczenie rozluźniające, które przynoszą ukojenie, dla naszych zbolałych od wysiłku mięśni.
Zaczynając trening musimy pamiętać, że tutaj głównie pracują nasze mięśnie. Wydychajmy powietrze przy wykonywaniu każdego ruchu, spinajmy mięśnie, wciągajmy brzuch, nie bójmy się spiąć pośladków czy zrobić mocnego wykopu nogą.
Nie spalamy kalorii, modelujemy ciało, więc nie nastawiajmy się na "spalenie" obiadu, czy nieplanowanej wysokokalorycznej przekąski. Tutaj głównie pracują mięśnie i wypala się tłuszcz.

Mój trening: Nie wiem czy zdołałabym wykonać cały trening, dlatego postanowiłam skupić się na tych częściach mojego ciała, które w większym lub mniejszym stopniu sprawiają mi problem, czy są moim kompleksem (nienawidzę tego słowa!). Tak więc wybrałam: trening brzucha, pośladków, nóg oraz oczywiście rozgrzewkę.

Wady i zalety:
♥ dowolność wyboru odpowiednich dla siebie zestawów ćwiczeń;
♥ krótkie treningi
♥ motywująca i zachęcająca do ćwiczeń postawa Mel - uwielbiam ją za to
♥ wszystkie mięśnie pracują
♥ ćwiczenia łatwe do wykonania
♥ dla początkujących i dla zaawansowanych, dla kobiet i mężczyzn

- mogą wystąpić bóle w okolicach odcinka krzyżowo-lędźwiowego oraz kolan


Ewa Chodakowska:

O treningu: Ewa ma już na swoim koncie 4 programy treningowe. Nie miałam okazji zmierzyć się z każdym z nich, jednak swoją przygodę z jakimikolwiek ćwiczeniami zaczęłam własnie od tzw. Skalpela. Ćwiczenia wydaja się być banalnie proste, nie powinny sprawić nikomu większych kłopotów. Kluczem do sukcesu jest nieustanne spinanie mięśni brzucha i dociskanie ich wraz z wydechem, a także mięśni pośladków i łydek, co początkowo jest nie lada wyzwaniem.
Trening trwa 40 minut, wykonujemy ćwiczenia, które mają przygotować nas do treningu, wymodelować i wyszczuplić nogi, podnieść i ukształtować pośladki, spalić "oponkę" z brzucha a także wzmocnić mięśnie.
Każde ćwiczenie musimy wykonywać dokładnie wedle zaleceń. Ważne jest ustawienie stopy, rąk, i odpowiednich kątów pomiędzy podłożem a nogą, czy ramieniem a barkiem!
Rezultaty powinniśmy zauważyć, już po miesiącu.

Mój trening: Skalpel - zaraz po zakończeniu treningu z Mel B.

Wady i zalety:
♥ łatwe do wykonania ćwiczenia
♥ dobra rozgrzewka lub zakończenie ćwiczeń
♥ dobre przygotowanie do bardziej wymagających ćwiczeń

- monotonne, dłużące się ćwiczenia
- słaba mobilizacja trenerki
- po miesiącu nie czuć, że mięśnie pracują
- zbyt mały wysiłek - jak dla mnie
- wymaga dużej koordynacji, dobrego oddechu oraz precyzji w wykonywaniu ćwiczeń
- ciągłe napinanie mięśni brzucha może być początkowo męczące


Każda z nas jest inna i wymaga czegoś innego. Ja lubię czuć, że z moim ciałem coś się dzieje, dlatego na pierwszym miejscu stawiam zdecydowanie trening z Mel. Skalpel, natomiast wykonuję, bo lubię, urozmaica to moje "90 minut dla ciała" i daje pozytywny zastrzyk energii. Moje endorfiny dostają skrzydeł, a ja zaczynam latać.

Aktualnie jest tak ;))